Op de juiste zoekwoorden gevonden worden, begint bij de content van uw website. Google moet uit kunnen lezen waar uw website over gaat en welke pagina over welk onderwerp gaat. Hier komt meer bij kijken dan alleen het optimaliseren van een tekst. Lees hieronder hoe Online Zoekmachine Optimalisatie te werk gaat op het gebied van content optimalisatie.
Allereerst is het zaak om te achterhalen waar de vraag binnen uw branche ligt en op welke zoekwoorden men zoekt. Via diverse tools worden interessante zoekwoorden achterhaalt, waarbij ook de concurrentie zeker niet uit het oog wordt verloren.
Nadat er een lijst van zoekwoorden in kaart is gebracht, inclusief concurrentie en maandelijks zoekvolume, kunnen de zoekwoorden gecategoriseerd worden op basis van overkoepelend thema. Dit is van cruciaal belang voor de indexering in Google, daar de zoekmachine moet kunnen achterhalen waar u een specialist in bent. Op basis van de themaverdeling wordt de interne structuur van de website bepaald.
Na goedkeuring van het uitgewerkte zoekwoordonderzoek en websitestructuur wordt de eerste content geschreven. De uitgewerkte pagina’s worden keurig in Word aan u opgeleverd, waarna deze na goedkeuring pas op de website geplaatst worden.
De laatste stap is de optimalisatie van de eerder geschreven landingspagina’s. De geschreven teksten worden zorgvuldig in het huidige design geplaatst, waarbij de diverse content onderdelen worden geoptimaliseerd. Denk hierbij onder andere aan:
Content blijft een uniek onderdeel binnen zoekmachine optimalisatie, waarbij zowel analyse en creativiteit gecombineerd dienen te worden. Wenst u meer te weten te komen over de mogelijkheden bij ons bureau? Neem vrijblijvend contact op en bespreek de mogelijkheden!