Seo data insights

Wat is zoekmachine optimalisatie

Haal meer uit jouw website met zoekmachine optimalisatie.
Zoekwoord onderzoek

Zoekwoord onderzoek

concurrentie analyse

Concurrentie analyse

linkbuilding icoon

Linkbuilding

Analytics

Analytics

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Home » Wat is zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie. Je hebt er wel eens van gehoord. Daarnaast weet je van andere eigenaren van een bedrijf dat ze het gebruiken, en dat hun websites hier alleen maar op vooruit zijn gegaan. De websites trekken meer bezoekers dan ooit tevoren. Het wordt jou ook telkens sterk aangeraden. Maar wat is zoekmachine optimalisatie nu eigenlijk? Op deze vraag gaan wij jou uitgebreid antwoord geven. Lees snel verder!

40
Klanten
100
Websites geoptimaliseerd
0%
Gemiddelde tevredenheid
0
Jaren ervaring

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Met zoekmachine optimalisatie wordt er simpelweg voor gezorgd dat je zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google komt te staan. Je optimaliseert letterlijk de zoekmachine naar jouw website. Een bekende term die hiervoor wordt gebruikt is SEO. Dit staat voor Search Engine Optimalisation Dit is de basis voor elke marketing strategie. 

Wanneer je dit goed doet en optimaal uitvoert zal je dus hoog in Google komen te staan. Dit houdt in dat je als een van de eerste gezien wordt in de zoekresultaten. Mensen zullen dus sneller op jouw link klikken waardoor je meer bezoekers zal hebben op jouw website. Dit zorgt vanzelfsprekend weer voor meer meer klanten. Wie wilt dit nu niet?! Je kan dit natuurlijk het beste laten doen door een zoekmachine optimalisatie bureau.

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie wordt met diverse strategieën gerealiseerd. Content, Linkbuilding en techniek zijn hier de drie hoofdfactoren die onder de loep genomen worden. Zowel on- en off page wordt de site uitgebreid geoptimaliseerd wanneer je dit laat doen door een zoekmachine optimalisatie bureau. Hieronder wordt ingegaan op diverse SEO punten die aangepakt worden voor de optimalisatie van de zoekmachine naar jouw website. Zo haal je alles uit jouw website.

Content en zoekwoord onderzoek 

Om jouw website aantrekkelijker te maken is de content hierin erg belangrijk! Zowel voor Google als voor de bezoekers. Voor Google moeten bepaalde zoekwoorden goed terug komen. Op deze manier zal Google herkennen waar de pagina over gaat. Jouw site wordt dan sneller weergeven wanneer iemand op een bepaald zoekwoord zoekt die relevant is voor jouw pagina. Hier wordt vaak een zoekwoorden onderzoek voor gedaan. Dit is ingewikkelder dan je denkt als je het echt goed wilt doen. De concurrentie wordt hier zeker ook in meegenomen. Wanneer het zoekwoordonderzoek af is, wordt hieruit duidelijk welke pagina’s missen en welke geoptimaliseerd moeten worden. Als de content vervolgens geschreven wordt, moet het natuurlijk ook aantrekkelijk zijn voor de bezoekers. Hier haal je de bezoekers over om jouw product of dienst te kopen. Dit is niet altijd even simpel. Niet iedereen kan goede content schrijven en mensen overhalen met een tekst.

De website

Wat techniek betreft moet de website er natuurlijk ook netjes uitzien. Daarnaast moet het gebruiksvriendelijk zijn. Wanneer dit beide niet het geval is zal het heel amateuristisch overkomen. Vaak zitten er onnodige foutjes in een website wat een slechte indruk geeft. Alleen de layout al kan onaantrekkelijk zijn waardoor iemand de pagina direct wegdrukt. Je ziet ook vaak dat een website links heeft waar je op kan klikken maar het niet doen. Of je kan er op klikken maar je wordt naar iets heel anders gestuurd dan wat het eigenlijk aangaf. Daarnaast moet de website snel genoeg zijn. Bezoekers haken vaak af wanneer het laden van een pagina te lang duurt. Op deze manier wordt het voor de zoekmachines ook makkelijker om de pagina te doorlopen. 

Linkbuilding

Om zoekmachine optimalisatie daadwerkelijk te optimaliseren wordt linkbuilding goed toegepast. Dit kan op verschillende manieren gedaan worden. Je kan om linkruils vragen aan andere website beheerders. Je ruilt letterlijk een link. Jij zet de link van een andere website beheerder op jouw website en hij doet dit ook zo voor jou. Je kan ook zorgen voor betaalde links. Je maakt dan een deal met een website eigenaar om tegen een betaling, relevante content en links te mogen plaatsen op hun site. Zo zijn er nog een paar manieren om dit te doen. Op deze manier wordt je niet alleen populairder voor Google, maar ook voor bezoekers. Jouw link staat namelijk niet zomaar op een pagina. En dit denken de bezoekers ook.

Onderhoud

Wanneer alles is geoptimaliseerd denken mensen vaak dat ze klaar zijn en hun website goed zit. Dit is echter niet het geval. Zoekmachine optimalisatie is namelijk nooit klaar! Je moet de website blijven onderhouden en optimaliseren. Eens in de zoveel tijd moeten de teksten ook weer herschreven worden. Links kunnen vervallen. Alles verandert namelijk constant op het internet. Dus je moet je website altijd blijven onderhouden!

Waarom ons zoekmachine optimalisatie bureau

We horen je nu zeggen “Zoekmachine optimalisatie, of SEO, kan ik ook gewoon zelf doen”. Natuurlijk kan je dat ook zelf doen. Als jij hier ervaring en genoeg wetenschap over hebt, kan je het altijd proberen. Je zal erachter komen dat het moeilijker is dan je denkt. Al deze verschillende factoren die hierboven uitgewerkt zijn vergt vakmanschap. Je hebt content marketeers, linkbuilders en webdesigners nodig om het plaatje volledig te maken. Het is moeilijk om als een enkeling gespecialiseerd te zijn in alle drie deze vakgebieden. Wij hebben een heel team met verschillende specialisten! We zijn dagelijks bezig met SEO en hebben hier dan ook veel ervaring mee. Het is zelfs een soort van onze hobby. Wacht dus niet langer en neem contact met ons op! Wij helpen je graag verder.