Werkwijze2018-09-05T16:22:02+00:00

Hoe wij werken

Hoe wij werken

Zoekmachine optimalisatie blijft een multi-interpretabel fenomeen. Toch blijft deze online marketing strategie – of het nu gaat om de schilder om de hoek of om de internationaal opererende webshop – in de regel hetzelfde. Online Zoekmachine Optimalisatie werkt dan ook vanuit een unieke basisstrategie, die per case in detail wordt aangepast.

Intake

Voordat het zoekmachine optimalisatie proces wordt ingezet, is het belangrijk om uw verwachtingen, wensen en doelen exact inzichtelijk te hebben. Zo voeren we een uitgebreid intakegesprek (telefonisch, op locatie of op kantoor) waarin u uw wensen en de verbeterpunten van uw website voor kunt leggen. Hierdoor krijgen wij een helder beeld van het project en kunnen we concrete, realistische doelstellingen vormen. Wanneer er een akkoord is over de weg die wordt ingeslagen, krijgt u een vaste SEO specialist/online marketeer aangewezen, die u tijdens het gehele project bij zal staan.

Strategie

Op basis van de verworven informatie uit het intakegesprek gaat uw SEO specialist aan de slag met het uitzetten van de strategie. Deze is hieronder te zien.

Zoekwoordonderzoek/Concurrentieanalyse

Allereerst is het zaak om een goed beeld te krijgen van uw markt en de online mogelijkheden. Wie zijn de grootste partijen binnen uw branche, waarom zijn zij goed te vinden in Google en op welke zoekwoorden scoren zij? Deze vragen vormen het uitgangspunt voor het zoekwoordonderzoek.

Op basis van de gevonden informatie en statistieken, gecombineerd met uw vakkennis en onze tools kunnen er een x-aantal zoektermen in kaart worden gebracht, waar we ons tijdens de samenwerking op zullen richten. Ook wordt het zoekvolume en de concurrentie van deze zoekwoorden in kaart gebracht, waarbij ook een nulmeting wordt gemaakt.

Website architectuur

Op basis van de gevonden zoekwoorden en de huidige website architectuur wordt een nieuwe structuur ontworpen voor uw website. De zoekwoorden worden gecategoriseerd op basis van een overkoepelend thema. Deze structuur is de basis voor de verdere werkzaamheden.

Plan van Aanpak

Wanneer de volledige strategie is uitgezet, wordt er een uitgebreid plan van aanpak gemaakt. Hierin formuleren wij het probleem, alsmede de doelstellingen en de uit te voeren werkzaamheden. Bovendien wordt stap voor stap uitgelegd hoe wij te werk zullen gaan.

Uitvoering

Zodra de definitieve goedkeuring aan het plan van aanpak en de in te zetten strategie is gegeven, zal uw zoekmachine optimalisatie specialist het proces in gang gaan zetten. De uitvoering van het project delen wij op in 4 onderdelen:

  • Techniek
  • Content
  • Autoriteit
  • Monitoring/rapportage

Techniek

Techniek is de basis van een goede zoekmachine optimalisatie strategie. In de loop der jaren is SEO een steeds technischer spelletje geworden, waarbij een goede gebruikerservaring van levensbelang is. Bovendien heb je ook een aantal technische regels te volgen, wil je überhaupt geïndexeerd worden door de zoekmachine. Stap één in het optimalisatieproces is dan ook het uitvoeren van een uitgebreide technische analyse, waarbij eventuele verbeterpunten direct worden doorgevoerd.

Content

Wanneer de website technisch in orde is, kan worden begonnen met het produceren van relevante content. Op basis van het zoekwoordonderzoek en de uitgezette websitearchitectuur wordt stap voor stap invulling gegeven aan de website. Maar geen zorgen: alle teksten worden eerst netjes aangeleverd en pas na goedkeuring geplaatst.

Na goedkeuring wordt de content op de website geplaatst, waarbij aan alle richtlijnen van Google wordt voldaan. Denk aan SEO titels en meta descriptions, maar ook aan headings en alt-attributen.

Autoriteit

De content en techniek van een website kunnen vergeleken worden met het frame en de wielen van een auto. Je komt hier al een heel eind mee, maar zonder een dikke motor met voldoende pk ga je het niet van de grote partijen winnen. Ons bureau zal zich dan ook – vooral wanneer content en techniek al staan – veelvuldig concentreren op het benaderen van andere partijen, het vergroten van de naamsbekendheid en op het vergaren van waardevolle links. Hierdoor ontstaat op duurzame wijze een krachtige motor waarmee we de online race kunnen winnen!

Monitoring/rapportage

Iedere uitgevoerde actie dient een meetmoment en een vervolgactie te hebben. Om deze reden houdt uw SEO specialist de online prestaties van uw website goed in de gaten, en zet deze prestaties af tegen het moment in het proces waar wij ons op dat moment bevinden. U wordt op de hoogte gehouden wanneer boven- of onder verwachting wordt gepresteerd en u krijgt diverse rapportages en verslagen. Uiteraard is het ook mogelijk om om de tafel te gaan zitten, zodat we de voortgang van het project kunnen bespreken en eventueel tussentijds aanpassingen kunnen doen.

Het complete plaatje

SEO en andere middelen worden ingezet om relevante bezoekers aan te trekken;

Een fris design zorgt voor een overweldigende eerste indruk;

Enthousiasmerende content overtuigt de bezoeker van uw expertise;

Analyse en vindingrijkheid maakt dat het maximale conversiepercentage wordt behaald.

Samenvatting van
Online SEO Specialist:

  • Heldere communicatie
  • Aantoonbaar resultaat
  • Korte lijnen
  • Multi-inzetbaar
  • Focus op lange termijn