Alhoewel ons bureau zich grotendeels richt op SEO om relevante bezoekers aan te trekken, is er geen zekerheid dat deze bezoekers ook daadwerkelijk klant worden. Om er voor te zorgen dat alle zoekmachine optimalisatie inspanningen niet voor niets zijn geweest, biedt Onlinezoekmachineoptimalisatie.nl ook conversie optimalisatie aan.
Allereerst is het zaak om te achterhalen welke pagina’s goed scoren en welke pagina’s niet goed scoren. We achterhalen hiermee de sterke en minder sterke punten van uw website. Door middel van hulpmiddelen als Google Analytics en Hotjar kunnen diverse variabelen in kaart gebracht worden.
Zodra de fouten op uw website zijn achterhaalt en in kaart gebracht zijn, kan er onderzoek gedaan worden naar de manier waarop de website verbetert kan worden. Dit begint bij het rechttrekken van de website, zowel qua vormgeving als qua performance. Wanneer de basiselementen in orde zijn, kan er getest worden. De meest gebruikte vorm hiervan is A/B testing. Hierbij wordt van ieder element (zoals kleur, foto, of tekst) 2 versies gemaakt. Steeds zal de best presterende versie blijven staan, waarna het volgende element wordt geanalyseerd. Hierdoor zal de website stukje bij beetje beter gaan presteren.
De mogelijkheden binnen conversie optimalisatie worden steeds groter, waardoor je steeds sneller richting maximale conversie kunt. Echter kun je hier niet zomaar mee beginnen. De basis is een constante stroom bezoekers en een website die zowel technisch als qua vormgeving goed in orde is. Hier zal ons bureau zich dan ook eerst op richten. Meer weten over de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op en kom in contact met een specialist!